eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowyegzekwowanie oferty handlowej › Re: wyegzekwowanie oferty handlowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Rafał Święch <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyegzekwowanie oferty handlowej
    Date: Sun, 29 Jan 2006 18:34:00 +0100
    Organization: -
    Lines: 32
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <s...@g...univ.gda.pl>
    Reply-To: r...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: ddv124.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1138556039 7209 83.23.99.124 (29 Jan 2006 17:33:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Jan 2006 17:33:59 +0000 (UTC)
    X-User: raffaelli
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:362905
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 29 Jan 2006 17:00:49 +0000 (UTC), Jakub Kamecki napisał(a):

    > Witam
    >
    > Z góry zaznaczam, że zapoznałem się z archiwum i niestety nie znalazłem
    > wskazówek w jaki sposób się zachować w opisanej poniżej sytuacji.
    > Odnalazłem posty, które sugerują, że chyba mam rację ale nic co dalej z
    > tym zrobić.
    > W sklepie internetowym złożyłem zamówienie na towar, po bardzo okazyjnej
    > cenie. Po jakimś czasie sklep internetowy zmienił cenę. Ja w poczcie
    > elektronicznej otrzymałem informacje o pomyłce w cenie. Wraz z tą
    > informacją była załączona informacja o moim zamówieniu z niższą-"błędną"
    > ceną. Wydaje mi się, że można by to potraktować jako potwierdzenie
    > zamówienia. Sklep niestety jest tak skonstruowany, że sam z siebie tego
    > potwierdzenia nie wysłał. W każdym razie spodziewam się, że gdy będę
    > chciał zamówiony towar odebrać zostanie mi to odmówione. Dlatego też mam
    > pewne wątpliwości co teraz robić. Czy w ogóle iść do tego sklepu
    > (możliwy jest odbiór osobisty), czy raczej do Rzecznika Praw
    > Konsumentów? Albo jakieś inne wyjście?
    > Na stronie sklepu nie widniała informacja, że przedstawione ceny nie są
    > ofertą handlową w rozumieniu KC - taką informację sklepy internetowe
    > często umieszczają. Dla bezpieczeństwa wydrukowałem sobie dział sklepu z
    > zasadami robienia u nich zakupów oraz informacje o interesującym mnie
    > towarze z "błędną" ceną.
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Generalnie jest spór co do tego kto jest w takich wypadkach oferentem, a
    kto oblatem, nie ma ukształtowanego orzecznictwa i sprawa wydaje się być
    wątpliwa. W Twoim wypadku wszystko jest jednak jasne, bo zakładając, że to
    Ty jesteś oferentem, a sklep oblatem, to i tak sklep wysłał Tobie
    potwierdzenie zawarcia umowy, a więc przyjął ofertę. Możesz żądać od
    sprzedawcy wykonania zobowiązania, za cenę na jaką się umówiliście.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1