  • Data: 2005-08-07 16:06:22
    Temat: Re: wydawanie dokumentów w urzędach..
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07/08/2005 08:58, przezroczystek wrote :

    > Chodzi konkretnie o wydanie aktów notarialnych kupna i sprzedaży
    > mieszkania byłemu właścicielowi tego mieszkania ze spółdzielni
    > mieszkaniowej. Ten były właściciel już nie jest członkiem tej
    > spółdzielni, ale dokumenty dotyczą w jakimś stopniu jego osoby.
    >
    > Najbardziej jednak mnie ciekawiło to że poniekąd żadna instytucja w
    > ogóle nie może odmówić wydania osobie dokumentó które jej dotyczą.

    Nie do końca tak jest, ale zgodnie z art. 217 § 2 kpa każdy organ
    administracji publicznej jest zobowiązany do wydania zaświadczenia na
    dowolny temat -- jeśli tylko dana osoba ma w tym interes prawny; ponadto
    zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (art. 32) każda osoba ma
    prawo kontroli danych które jej dotyczą. Nie jest mi znany ogólny
    przepis o treści jakiej piszesz.

    Natomiast co do "aktów notarialnych" to spółdzielnia posiada odpisy tych
    dokumentów -- sam akt notarialny leży w kancelarii notariusza u którego
    była zawierana umowa. Jeśli osoba o której piszesz jest stroną tej umowy
    to bez problemów dostanie odpis aktów notarialnych u tego notariusza. W
    spółdzielni mogą mu najwyżej, grzecznościowo, zrobić kserokopie tych
    dokumentów.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)