    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: władza rodzicielska
    Date: Thu, 26 Jun 2008 08:39:39 -0500

    l...@w...pl wrote:
    > Witam. Jestem samotną matką 2 letniego synka. Ojciec dziecka jest
    > żonaty i ma dzieci. Odbyła się rozprawa o ustalenie ojcostwa i jednym
    > punktem w wyroku jest nadanie ojcu władzy rodzicielskiej. Co to
    > dokładnie oznacza???? Czy ojciec dziecka może prawnie w każdej chwili
    > wsiąść syna do siebie do domu, czy przy podejmowaniu decyzji
    > związanych z synkiem takich jak wyjazd na wakacje itp muszę mieć jego
    > zgodę???? Jeśli muszę wszystko uzgadniać z ojcem dziecka, to co mam
    > zrobić by decydować samej. Czy wystarczy umowa między nami, tz matką i
> [...]

    Nie nie może zabrać syna do siebie bo syn mieszka u ciebie, ale ma prawo
    do widywania się z nim.
    Jeżeli w jakimś miejscu wymagana jest zgoda obojga rodziców to będzie ci
    on potrzebny. Na pewno bez niego nie wyrobisz dziecku paszportu ani dowodu.
    Jeśli chodzi o wyjazd na wakacje to jego zgody mieć nie musisz, możesz
    jechać.
    Żeby decydować samej musisz wystąpic do sądu o pozbawienie go praw
    rodzicielskich. Raczej przegrana sprawa jeśli ojciec dzieckiem się
    interesuje,.
    Dokumentuj kontakty ojca z dzieckim, brak kontaktów przez kilka lat,
    utrudnianie wyrobienia dokumentów, niecheć do jakiejkolwiek pomocy może
    być przesłanką do pozbawienia go praw rodzicielskich.