  • Data: 2005-10-11 16:55:53
    Temat: Re: wiezienie za dlugi jest nielegalne
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2005-10-11 18:34, krys wrote:

    > Zaraz - alimenty są _na potrzeby dziecka_ - matki w to nie mieszaj -
    > ona powinna ponieścć konsekwencje z zupełnie innej beczki.
    [...]
    > Konsekwencją jednak będzie obnizenie standardu dziecku. KRiO ma na ten
    > temat zdanie, że standard życia dziecka nie może znacząco odbiegać od
    > stansdardu życia rodziców, nie?

    Znam przypadek, gdzie ojciec płaci 800 zł bo ma dobrą pracę a znam
    przypadek, że ojciec płaci 300 zł. Teraz tak - matka dziecka tego
    pierwszego wcale nie pracuje i żyje w zasadzie z dzieckiem z tych
    alimentów (dorabia coś tam jako księgowa w domu). Jak ojciec przyniesie
    kasę odrazu wali na imprezę. Druga z matek robi podobnie, nie pracuje,
    nie kwapi się do szukania pracy, ojciec dziecka (jeszcze mąż) robi
    zakupy do jedzenia młodemu bo mamusia oczywiście kasę puści. Dlaczego
    teraz jest tak, że jedno dziecko ma taki standard (za 300 zeta) a
    dlaczego drugie (bo tatuś więcej zarabia) ma mieć wyższy standard przy
    okazji mamusia też? Przychodzi mi tu jedno do głowy - zasądzone alimenty
    nie przekazywać w gotówce tylko w formie zakupów dla dziecka - to
    skutecznie mamusi odetnie możliwości dysponowania gotówką i wydawania
    tatusiowych pieniędzy na browary. Kwota w całości dla dziecka będzie
    spozytkowana przez dziecko a ojciec np. kolekcjonuje kupony z kas
    fiskalnych i ma z głowy problem rozliczeń czy ew. późniejszego
    udowadniania w sądzie ile płacił na dziecko.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg