    From: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wgląd do księgi wieczystej
    Date: Tue, 29 Aug 2006 22:29:21 +0200

    > Podróż zajmuje mi cały dzień i chciałam się dowiedzieć, czy jest to
    > możliwe
    > do uzyskania w sądzie (tylko wgląd do ksiegi wieczystej, nie odpis) w
    > jeden dzień?

    tak - przychodzisz i mówisz jaką księgę chcesz oglądać a pani biegnie Ci ją
    przynieść, albo wyświetla w komputerze. Może być tylko kolejka do czytelni.

    >Czy urzędnik ma czas na rozpatrzenie mojej prośby i np. powie mi proszę
    >przyjść po odpowiedź jutro?

    Nie ma prawa

    > Czy urzędnik może odmówić mi wglądu, bo taka sytuacja miała miejsce w
    > przypadku osoby z rodziny, którą wysłałam chcąc zaoszczedzić urlop?

    Księgę wieczystą może oglądać każdy, Jedynie do akt księgi mają wgląd osoby
    mające interes prawny lub stosowne pełnomocnictwo.

    > Jakie dokumenty powinnam zabrać ze sobą (nie posiadam aktu własności,
    > mogłabym go nabyć po wszczęciu postępowania spadkowego, co w tej sytuacji
    > może zająć kilka lat)?

    Nie trzeba żadnych, poza dokumentem tożsamości.

    > Czy powinnam wcześniej iść do geodezji po nr działki i księgi wieczystej?

    Tak!!!! Bez numeru księgi nic nie załatwisz bo tylko w ten sposób można
    odnależć w sądzie księgę!

    > Czy dom (działka) może nie mieć ksiegi wieczystej?

    Może.

    > Czy powinnam spodziewać się ewentualnych kosztów uzyskania tych informacji
    > (znaczki skarbowe i inne)
    > Nie chcę żadnych odpisów ani wyrysów tylko wgląd, ewentualnie ustną
    > informacje.

    Bezpłatnie.

    Marcin.