  • Data: 2006-08-29 20:20:48
    Temat: wgląd do księgi wieczystej
    Od: "Aśka" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W najbliższym czasie muszę udać sie do rodzinnej miejscowości w celu
    zdobycia informacji kto jest właścicielem domu (po smierci mamy okazuje się
    że sprawa jest zagmatwana) w którym jestem zameldowana - ale nie mieszkam
    tam.
    Podróż zajmuje mi cały dzień i chciałam się dowiedzieć, czy jest to możliwe
    do uzyskania w sądzie (tylko wgląd do ksiegi wieczystej, nie odpis) w jeden
    dzień?Czy urzędnik ma czas na rozpatrzenie mojej prośby i np. powie mi
    proszę przyjść po odpowiedź jutro?

    Czy urzędnik może odmówić mi wglądu, bo taka sytuacja miała miejsce w
    przypadku osoby z rodziny, którą wysłałam chcąc zaoszczedzić urlop?

    Jakie dokumenty powinnam zabrać ze sobą (nie posiadam aktu własności,
    mogłabym go nabyć po wszczęciu postępowania spadkowego, co w tej sytuacji
    może zająć kilka lat)?

    Czy powinnam wcześniej iść do geodezji po nr działki i księgi wieczystej?

    Czy dom (działka) może nie mieć ksiegi wieczystej?

    Czy powinnam spodziewać się ewentualnych kosztów uzyskania tych informacji
    (znaczki skarbowe i inne)
    Nie chcę żadnych odpisów ani wyrysów tylko wgląd, ewentualnie ustną
    informacje.

    Pozdrawiam
    Joanna Bilska