  • Data: 2008-12-05 22:42:54
    Temat: Re: weksel - nakaz zaplaty, jak sę bronić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Włodzimierz" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ghb2qq$1pk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    Ustalmy najpierw stan faktyczny, bo się nieco pogubiłem.

    Powstaje zobowiązanie wobec osoby A. Ty na zabezpieczenie tego zobowiązania
    sporządzasz weksel in blanco z deklaracją wekslową. No to pytanie, co było
    w owej deklaracji?

    Weksel w jakiś sposób trafia do rąk X. Normalnie ta cesja powinna przyjść
    od A, a nie od X. X sobie nie może sam przejąć długu!

    X wypełnia weksel. no ale nie wiemy, czy zgodnie z deklaracją, czy
    niezgodnie. Jak niezgodnie, to popełnia przestępstwo i należy powiadomić
    prokuraturę. Ale gorzej, jak zgodnie z deklaracją, a jedynie niezgodnie z
    jakąś Waszą nieformalną umową.

    Ten weksel dostaje Y. Teraz pytanie, czy Y wiedział, ze spłaciłem X część
    kwoty. Jak nie, to Ty podnosisz zarzut spłaty części kwoty weksla (masz
    potwierdzenia), zaś Y może sobie za oszustwo ścigać X.