eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoważność ręcznie spisanej umowy || egzekucja długu w przypadku śmierci dłużnikaRe: ważność ręcznie spisanej umowy || egzekucja długu w przypadku śmierci dłużnika
    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ważność ręcznie spisanej umowy || egzekucja długu w przypadku
    śmierci dłużnika
    Date: Thu, 24 Feb 2005 00:27:00 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@81.210.16.251

    cOOba napisał(a):
    > Jakby to powiedzieć: Przede wszystkim z tego, co widzę, to bez sądu się
    > chyba nie obejdzie ? (a ja w swej naiwności tak myślałem).

    Zwróć się do spadkobierców, może zapłacą bez sądu.

    > Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale co się dzieje wówczas, gdy np.
    > dłużnik (czy raczej ex-dłużnik) był w takim wieku /niespełna 30-tka/, że
    > nie myślał nawet o spadku i takowej umowy nie sporządził. Jak wówczas można
    > mówić o spadkobiercach i jakie ma to konsekwencje na dalszy przebieg sprawy
    > ?

    Umowa nadal jest zawarta i są spadkobiercy, tylko że ponieważ umowa
    pożyczki na kwotę ponad 500 zł powinna byc na piśmie pojawiają się
    problemy, bo np. poza szczególnymi przypadkami nie można dowodzić faktu
    udzielenia pożyczki za pomocą zeznań świadków ani przesłuchania stron.
    Więc może nie udać się udowodnienie przed sądem, że była jakaś pożyczka.

    KG