  • Data: 2008-08-07 11:07:55
    Temat: Re: usunięcie drugiego imienia
    Od: pakalk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Sie, 12:27, "miffy" <b...@a...pl> wrote:

    > Myślę, że te dokumenty, o których tu piszesz to są właśnie takie, których
    > USC oczekuje. To, co napiszesz w uzasadnieniu zalezy od Ciebie i od tego
    > jake ma podejcie ten, kto będzie podanie rozpatrywać ;) Pewnie, najlepiej
    > dać sporo powodów ale nie nalezy tez przesadzać. ja bym tego w nawiasach nie
    > pisała, bo nawet jeśli to stwierdzenie jest prawdziwe, to jest mało
    > prawdopodobne. ...żeby nie pomyśleli, że na siłe naciągasz fakty ;)
    > Aha, jeszcze jedno, załaczniki musza zostać z podaniem w aktach, więc pewnie
> [...]

    To, czy nazwisko ulegnie zmianie zalezy od widzimisia siedzacego w
    okienku. Nie ma podstaw do tego, zeby wymagane bylo udowadnianie, ze
    sie nie uzywalo tego imienia - w ten sposob mozna tylko udowodnic, ze
    falszowalo sie wlasne dane osobowe. Jak w rubryce bylo napisane
    imiona, a ktos wpisal tylko jedno, to wpisal nieprawde, chociaz w
    Polsce zwyczajowo nie robi sie z tego klopotow. Zmiana imienia moze
    byc podyktowana rowniez przeciez checia NIE WPISYWANIA tego drugiego,
    bo na przyklad paskudnie sie ono kojarzy. Jesli ktos by mi zapodal
    (nie jestem urzednikiem USC) podanie o usuniecie 2-go imienia a
    przedstawil legitymacje, zaswiadczenia itp, gdzie wystepuje jedno
    imie, to bym go odeslal z pytanie "wiec w czym problem, skoro Pan i
    tak uzywa jednego?". Dlatego sugeruje dobre uzasadnienie, zamiast
    dokmentacji, bo w przypadku zmiany nazwiska, to nawet nie wiem na co
    mialaby to byc dokumentacja (rownie dobrze mozesz przedstawic
    nagranie, na ktorym rodzina wola do Ciebie "Tutpusiu", jesli takie
    masz - wedlug mnie mialyby taka sama sile przebicia - klopot bylby,
    gdyby Ci tak imie zmienili).