    Date: Fri, 21 Oct 2005 13:47:21 +0200
    From: Marcin Szawurski <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ustalania tozsamosci zatrzymanej osoby

    Ale ja mówię o prozaicznej sytuacji, kiedy okazuje się dokument, ale nie
    podpisuje się świstka.

    Robert Tomasik wrote:
    > Połączenie niechęci złożenia podpisu z brakiem dokumentu tożsamości
    > powinno wywołać u legitymujących podejrzenie, że jednak gość coś
    > kręci. Istnieje jeszcze kilka prawem przepisanych sposobów
    > potwierdzenia tożsamości. W konsekwencji z głupiej kary może się to
    > skończyć mandatem za wprowadzanie w błąd co do tożsamości

    Chodzi o funkcjonariusza publicznego, a więc bynajmniej nie kontrolera w
    MPK ?

    lub nawet w
    > wyjątkowych wypadkach ściganiem karnym za wyłudzenie poświadczenia
    > nieprawdy przez kontrolera poprzez podanie mu fałszywych danych.

    NIe zgadzam się, żeby 272 miał tu zastosowanie. Kluczową kwestią jest
    "wystawienie dokumentu". Kontroler wypisuje coś tam ale nie wydaje mi
    się aby "wystawiał" dokument mający jakieś znaczenie dla obciążanego tą
    opłatą, tym bardziej, że w przypadku braku podpisu nie wręcza sie nawet
    tego świstka.