  • Data: 2002-09-10 06:18:43
    Temat: Re: urlop proporcjonalny czy pełny?
    Od: "Tmk" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Znam przepisy KP. Wyjaśniają tylko przypadek kiedy w danym roku pracownik
    zmienił pracodawcę. Wtedy sprawa jest jasna - urlop jest proporcjonalny.
    Ja natomiast w tym roku nigdzie wcześniej nie pracowałem, a zgodnie z KP w
    tym roku kalendarzowym przysługuje mi 26 dni.
    Czy powinienem dostać te 26 dni urlopu od aktualnego pracodawcy, mimo że
    pracuję dopiero od czerwca?

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Cześć,
    > Zajrzyj do kodeksu pracy art. 154 i 155, a troche Ci sie wyjasni. Jezeli
    nie wszystko, to pytaj dalej. Ogolna zasada: jezeli przepracowales ponad
    rok, to urlop nalicza sie proporcjonalnie do okresu zatrudnienia u nowego
    pracodawcy.