  • Data: 2002-09-10 19:56:34
    Temat: Re: urlop proporcjonalny czy pełny?
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Zajrzyj do kodeksu pracy art. 154 i 155, a troche Ci sie
    wyjasni. Jezeli nie wszystko, to pytaj dalej. Ogolna zasada:
    jezeli przepracowales ponad rok, to urlop nalicza sie
    proporcjonalnie do okresu zatrudnienia u nowego pracodawcy.

    to ja mam troche inne pytanko, moja pierwsza w zyciu prace po
    studiach zaczalem w lutym 2001 (najgorszy miesiac), prawo do
    polowy urlopu (10 dni) uzyskalem we wrzesniu 2001, potem do
    drugiej polowy (10 dni) w lutym 2002 i wyglada na to, ze do 1
    stycznia 2003 musze z tym zyc

    co by jednak bylo, gdybym teraz sie zwolnil i znalazl nowa prace
    powiedzmy od 1 listopada 2002, czy w nowej pracy przyslugiwalby
    mi urlop proporcjonalnie za 2 mc (2/12 x 20 dni) czy tez dopiero
    od 1 stycznia 2003?

    a co byloby gdybym teraz sie zwolnil i zaczal nowa prace
    powiedzmy od 1lutego 2003, czy wowczas, poniewaz 1 stycznia 2003
    bylbym bez pracy, nie uzyskalbym prawa do normalnego urlopu, czy
    tez normalnie mialbym urlop za 11 miesiecy (11/12 x 20 dni)? czy
    tez musialbym czekac na pierwszy urlop do 1 stycznia 2004 pod
    warunkiem, ze wtedy nie bylbym bez pracy?

    dzieki