  • Data: 2003-12-20 18:14:09
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1oeutxbqovjqe.dlg@olgierd.gov.pl...

    > IMHO taka umowa jest nieważna, co pośrednio wnoszę z treści art. 101(2)
    > par. 2 kp.

    Czyli rozumiem, że uważasz, że taki zakaz przestał obowiązywać, ponieważ
    "ustała przyczyna uzasadniająca", czy ponieważ pracodawca niewywiązuje się
    z obowiązku wypłaty odszkodowania. Pierwsza przyczyna chyba nie wchodzi w
    rachubę, skoro na nowo tam pracuje. Druga jest również mocno dyskusyjna,
    skoro pewnie w umowie jest klauzula, że odszkodowanie jest wypłacane po
    ustaniu zatrudnienia, a zatrudnienie obecnie trwa.

    > Zastanowiłbym się - już OT - co w razie rozwiązania umowy za
    > porozumieniem stron? Czy wówczas klauzula o zakazie konkurencji też
    > wygasa?

    To zależy moim zdaniem, czego dotyczyło to porozumienie się stron. Skoro
    umowa o zakazie konkurencji jest osobną umową, to wymagała by osobnego
    porozumienia. Jeśli umieszczono ją w umowie o pracę - bo nie jestem
    przekonany, że tak nie można - to zaczyna być bardzo ważne odpowiednie
    sformułowanie tego porozumienia. Musi być jasno w nim określone, że
    wypowiadamy tylko pracę, bo jeśli będzie to wypowiedzenie całej umowy, to
    faktycznie "za porozumieniem stron" i zakaz konkurencji.