  • Data: 2006-06-05 10:51:31
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:e60fve$5it$1@atlantis.news.tpi.pl mfy <m...@m...pl>
    pisze:

    > Dopiero zaczełam pracę i jest to moja pierwsza praca. Myślałam o umowie
    > o pracę a pracodawca coś wspominał o umowie zlecenie (pewnie chodzi mu o
    > zminimalizowanie kosztów). Nie bardzo orientuje się w tych formalnościach.
    > Czy ktoś może mi powiedzieć, czy powinnam "walczyć" o umowe o pracę, czy
    > tracę coś będąc zatrudniona na zlecenie?
    Różnica polega na tym, że w przypadku umowy o pracę jesteś pracownikiem,
    korzystasz i podlegasz zapisom prawa pracy, zaś w przypadku zlecenia jesteś
    zleceniobiorcą, a ze zleceniodawcą wiąże cię prawo cywilne.
    Zarobkowanie zarówno umowę o pracę, jak i na umowę-zlecenie mają swoje wady
    i zalety. Jeśli zdecydujesz się na zlecenie to radziłbym udać się przed
    podpisaniem po poradę prawną - chodzi o zawarcie w treści umowy chociaż
    części uprawnień, jakie pracownik otrzymuje z mocy prawa podpisując umowę o
    pracę.
    I jeszcze jedno - istnieje całkiem prawdopodobna możliwość, że pomimo pracy
    na umowę-zlecenie (na papierze), de facto będziesz zatrudniona na umowę o
    pracę - art. 22 §1, §1^1 i §1^2 KP.

    Jotte