    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o dzieło
    Date: Wed, 12 Mar 2003 20:55:32 +0100

    No to już trochę doprecyzowałeś pytanie. Rozumiem, że problem jest w tym,
    czy umowa nie straci charakteru umowy o dzieło, jeśli tak określisz
    wynagrodzenie.
    Moim zdaniem nie utraci. W art. 628 kc napisano, że "Wysokość wynagrodzenia
    za wykonanie dzieła można określić przez wskazanie podstaw do jego
    ustalenia." Określenie więc tego wynagrodzenia poprzez podanie podstaw jego
    obliczenia nie wydaje mi się naruszać tego przepisu.
    Co do dalszych informacji (odnoszę się do pierwszego postu), to już żadnego
    dalszego ciągu nie widzę. Pozostaje obawa co do rzetelności obliczeń.
    Skutkiem tych obaw może być nie tylko kłopot w rozliczeniach pomiędzy
    stronami umowy, ale właśnie kłopoty w ustaleniu podatku. Jak fiskus się za
    tę umowę weźmie, a wynagrodzenie określicie niejasno, to pozostawicie im
    pole do popisu w zakresie ustalenia wzajemnych zobowiązań. Po co to tak
    komplikować? Ja jednak zastanowiłbym się nad innym prostszym i przede
    wszystkim klarowniejszym rozwiązaniem. Jasne sytuacje tworzą przyjaciół.