    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa lojalnosciowa za szkolenia
    Date: Tue, 31 Jul 2007 09:20:52 +0200

    On Mon, 30 Jul 2007, m...@g...com wrote:

    > o ile koszty szkolenia i delegacji są określone bo wiem na ile opiewa
    > fv. za szkolenie oraz diety i delegacje
    > to koszty nieobecności są mniej klarowne i jak one są liczone jako
    > 1/20*(zarobek brutto) za każdy dzień nieobecności czy może jakoś
    > inaczej ?.

    1. Nie wiem czy istnieje podstawa prawna
    2. Gdybam nieco, ale usiłuję oszacować faktyczne "koszty pracownika"
    - nie tylko zarobek brutto, ale *również* wydatki, które *na ten zarobek*
    przypadają na pracodawcę; przykładowo - ZUS jest *formalnie* liczony
    tak, że mniej więcej połowa jest potrącana z pensji pracownika, połowa
    jest "płacona przez pracodawcę", jakby to jakąś różnicę miało stanowić,
    a przecież tak czy siak *trzeba go zapłacić* (ów ZUS)
    - zarobek za czas pracy daje pracownikowi zarobki również za inne okresy,
    dajmy na to - na urlop. Pracujesz 11 miesięcy, i przez te 11 miesięcy
    musisz zarobić 12/11 "kosztów" - przecież za urlop też chcesz pieniedzy,
    choć nie pracujesz; jak w ramach szkolenia nie pracujesz, to wcale nie
    znaczy że za każde 1,5 tygodnia szkoleń zgodzisz się "zabrać sobie"
    dzień urlopu, prawda?

    Nie wiem co Twój pracodawca przez to rozumie.
    IMVHO dla obu stron byłoby korzystniej, jakby istniał zapis kwotowy!

    pzdr, Gotfryd