    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: to trochę nie tak
    Date: Wed, 24 Sep 2003 11:44:00 +0200
    <bkh5fo$2oo$1@inews.gazeta.pl> <bkh5tc$oed$1@topaz.icpnet.pl>
    <bkh7rq$9i5$1@inews.gazeta.pl> <bkhd65$v5s$1@topaz.icpnet.pl>
    <bkhkg1$euu$1@inews.gazeta.pl> <bkhn5i$7jj$1@topaz.icpnet.pl>
    <bkho9n$pqd$1@inews.gazeta.pl> <bkhot1$8ue$1@topaz.icpnet.pl>
    <X...@2...7.19.17>
    <bkjune$l25$1@topaz.icpnet.pl>
    <X...@2...7.19.17>
    <bkm9ir$d8l$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <X...@2...7.19.17>
    <bkn7he$6pt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <X...@2...7.19.17>
    <bkppnn$qop$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <X...@2...7.19.17>
    <bkq8dr$lma$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <X...@2...7.19.17>

    > Możemy rozwinąć i problem TARYFY...Potem
    > Najpierw może jednak o bredzeniu. Ustalmy czy mówimy o REGULAMINIE
    > (i powszechności jego wywieszania/udostępniania POZA śr.transp.)
    > czy o TARYFIE. Bo moje pytanie dotyczyło powszechności praktyki
    > takiego udostępniania regulaminu.

    Jak może byc udostepniane cos co nie istnieje? Zastanow sie nieco.
    Jest "Taryfa przewozu osob i bagazu w komunikacji miejskiej KZK GOP" oraz
    "Zasady porządkowe" będące załącznikiem do owej Taryfy. Oba dokumenty sa
    powszechnie dostępne.

    > aby podróżny mógł bezproblemowo i w sposób najbardziej dla niego
    > wygodny się z nim zapoznać.

    Otóż podróżny może to zrobić - w dowolnej kolekturze biletowej (a mamy ich
    bardzo rozbudowaną sieć) oraz, co już wykazałem, w internecie.

    > BTW jak zapoznać się, czy to z regulaminem, czy to z cennikiem
    > wywieszonym w pojeździe, skoro jak przyznałeś, aby wejść do pojazdu
    > trzeba albo mieć bilet (za ile?! jaki?!),

    Akurat przy wejsciu do kazdego pojazdu (przy _kazdych_ drzwiach i od
    _zewnatrz_) wiszą takie male nalepki z cenami biletow jednorazowych. Poza
    tym na dobra sprawe mozna sie nawet zapoznac z calą Taryfą, Cennikiem,
    Zasadami porzadkowymi itd - wystarczy np. przyjść do pojazdu podczas postoju
    na pętli. Przypominam, ze uiscic nalezy oplatę za _przejazd_ , takze mozna
    na prawdę bezkarnie posiedziec sobie w autobusie te 10-15 min na petli,
    poczytać co się chce i na tej samej pętli wysiąść.

    > albo być uprawnionym do
    > bezpłatnego przejazdu (a jakie warunki trzeba spełnić? może trzeba
    > mieć bilet bezpłatny jak kolej praktykuje?)

    PKP jest jedyną znana mi firmą przewozową o tak dużym stopniu zidiociałości.

    > Nb na mojej prowincji MZK umieszcza ceny biletów na rozkładach jazdy
    > bezboleśnie.

    Drobne naklejki z cenami wylacznie biletow jednorazowych wisza de facto na
    kazdym slupku z rozkladem. Ale na co komu _pelna_ informacja taryfowa w
    takim miejscu no i przede wszystkim gdzie ja umiescic? (te wszystkie
    naklejki na prawde sporo zajmuja - 2*A4 + 1*A3 + 1*cos wiecej niz A4)

    pdr
    Olo