  • Data: 2007-11-27 21:27:18
    Temat: Re: tempo pracy komornika
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek P. Urbanowicz napisał(a):
    > Witam,
    >
    > wiem, ze komornik nie ma zadnych okreslonych terminow dzialania.
    >
    > Chcialbym jednak wiedziec w jakim czasie od dnia przyjecia wniosku
    > o egzekucje zazwyczaj wzywa do wniesienia oplaty.

    Z mojego doświadczenia wynika, ze nie wzywa do wniesienia opłaty,
    ponieważ wierzyciel w toku postępowania nie musi jej uiszczać.

    > A moze jak sobie chce?
    > Po jakim czasie mozna przymierzyc sie do zlozenia skargi?

    O ile pamiętam, komornik ma 21 dni na powzięcie odpowiednich
    czynności po wpłynięciu wniosku egzekucyjnego (art. 45a ustawy o
    komornikach sądowych i egzekucji:
    "
    Komornik w terminie 21 dni od dnia wpłynięcia wniosku podejmuje
    czynności egzekucyjne niezbędne dla skutecznego przeprowadzenia egzekucji.")

    A w praktyce - kilka razy ostatnio prowadziłem egzekucję z rachunku
    bankowego prowadzoną przez warszawskich komorników. Bank otrzymywał
    zajęcie komornicze zazwyczaj po kilku tygodniach od złożenia wniosku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz