  • Data: 2005-01-10 10:33:19
    Temat: Re: student i zakladanie firmy
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcialbym zalozyc firme zajmujaca sie sprowadzaniem pewnych produktow
    zza
    > granicy (beda to produkty nie objete akcyza i nie wymagajace zezwolen
    na
    > handel). Moje pytanie brzmi - jaka forme dzialanosci powinienem wybrac,
    aby
    > ponosic jak najmniejsze comiesieczne koszty stale, ewentualnie ponoszac
    > zamian wyzsze koszty zmienne zalezne od dochodu (podatki itp). Czy moge
    > liczyc na jakies ulatwienia i ulgi w zwiazku z tym ze jestem studentem?

    zad nych ulg nie masz chyba ze jestes absolwentem studiow.

    Z form ksiegowosci, to zalezy czy ponosisz koszty przy uzyskaniu
    przychodow czy nie.
    Jezeli nie to moze ryczlat od przych. ewidencjonowanych (przychod w roku
    max do 250 000 euro)
    Pozniej masz ksiege P i R., tu koszt odlcizac mozesz, a
    po przekroczeniu 800 tys. euro, badz po przekroczeniu pewnej ilosci
    zatrudnionych pracownikow pelna ksiegowosc.

    i tyle, sprecyzuj pytanie, najlepiej na pl.soc.prawo.podatki

    P.