    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60f8f3b6$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <Z%pKI.343491$Rw2.268913@fx11.ams1>
    <60fa45b7$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <SmIKI.202044$ea3.166978@fx10.ams1>
    <60fba4e9$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <304LI.202794$ea3.3879@fx10.ams1>
    <60fcfc1e$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@4...net>
    <60fd7619$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <1bubog95bdjzx.1l4mdpp8gviyh$.dlg@40tude.net>
    <60fec058$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: strzelał do dzika
    Date: Tue, 27 Jul 2021 10:56:33 +0200

    W dniu 27.07.2021 o 10:42, Olin pisze:

    > Rewelacja; jesteś nie do podrobienia. Całe szczęście, że zdecydowałeś
    > się karierę policyjną i nie budujesz mostów, bo społeczeństwo wiele
    > na tym zyskało.
    > Aha, ten facet od geometrii kartezjańskiej w żadnej wersji językowej
    > nie nazywał się 'Cartezjusz', ale to już drobiazg.

    Jakie ma to znaczenie dla układu współrzędnych? Ale gdyby miało, to weź
    pod uwagę, że facet był Francuzem, ale ostatecznie pracował dla Królowej
    Szwecji. Ale to bez znaczenia dla samego układu, który wymyślił.

    > Siła - szczerze gratuluję wiedzy - istotnie jest wektorem, przy czym
    > we wzorze na energię kinetyczną występuje akurat prędkość (w ruchu
    > obrotowym kątowa).

    I ta prędkość działa na pocisk? Naprawdę? Czy siły oporów spowodowane
    prędkością?

    > Na pewno jednak wiesz lepiej,

    I tu wreszcie doszedłeś do sedna sprawy.

    > bo w IV klasie podstawówki wyprowadziłeś wzór
    > na drogę hamowania, a ja w tym wielu zajmowałem się klockami.

    Sadzę, ze gdy ja byłem w 4 klasie, to Ciebie mogło nie być na świecie,
    stąd trudno, byś wiedział, czym się zajmowałem. Natomiast skoro zabawę
    klockami masz już za sobą, to spróbuj poobserwować, co sie z nimi
    dzieje, jak sie rzuci.

    --
    Robert Tomasik