  • Data: 2021-07-27 15:44:58
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 11:33:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A nie przyszło Ci do głowy, że te prędkości się sumują właśnie wzorem
    > Pitagorasa i liczy energię na tej podstawie?

    Tzn szczesliwie energie kinetyczna liczy sie na podstawie kwadratow
    predkosci, a przy liczeniu wypadkowej predkosci wzorem Pitagorasa tez
    mamy kwadraty predkosci. Dlatego mozna liczyc na oba sposoby.

    Przy czym jak sie glebiej zastanowic, to jest bardziej fundamentalna
    cecha naszej czasoprzestrzeni - tej klasycznej, nie relatywistycznej.