  • Data: 2021-07-27 10:42:30
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 26 Jul 2021 16:02:00 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja sądzę, ze od zawsze, ale myślę, że już na pewno od czasów niejakiego
    > Cartezjusza :-P

    Rewelacja; jesteś nie do podrobienia.
    Całe szczęście, że zdecydowałeś się karierę policyjną i nie budujesz
    mostów, bo społeczeństwo wiele na tym zyskało.

    Aha, ten facet od geometrii kartezjańskiej w żadnej wersji językowej nie
    nazywał się 'Cartezjusz', ale to już drobiazg.

    > Wektorem są siły, ale prościej w praktyce to uprościć i
    > w tym konkternym wypadku energię kinetyczną sumować Pitagorasem.

    Siła - szczerze gratuluję wiedzy - istotnie jest wektorem, przy czym we
    wzorze na energię kinetyczną występuje akurat prędkość (w ruchu obrotowym
    kątowa).

    Na pewno jednak wiesz lepiej, bo w IV klasie podstawówki wyprowadziłeś wzór
    na drogę hamowania, a ja w tym wielu zajmowałem się klockami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl