    From: tengawa agawa <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: strażnik wyjmuje ulotki na parkingu hipermarketu
    Date: Sat, 10 Oct 2009 09:04:34 -0700 (PDT)

    On 10 Paź, 14:35, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:
    > Ludziom nie dogodzi... Strażnik chciał dbać o to, abys nie dostawał "spamu".
    > Swoją drogą z punktu widzenia prawa to umieszczenie takiej ulotki, raczej
    > nie jest darowizną z mojego punktu widzenia. Raczej jest to umieszczenie
    > ogłoszenia, informacji. W dodatku, gdyby uznać, że wycieraczka nie jest
    > miejscem do umieszczania takich rzeczy (nie wiem, vide zawiadomienia straży
    > miejskiej etc) to mamy:
    >
    > Art. 63a.KW § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie
    > przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek
> [...]

    Dzieki za ciekawaą ocenę. Jednak wydaje mi się, że umieszcenie ulotki
    na moim samochodzie oznacza, ze jest ona skierowana do mnie, a nie do
    innej osoby, która przechodzac skorzysta z tego co jest za
    wycieraczką, (równie dobrze w takiej ulotce może być próbka np.
    kawy).
    Jesli ktos mógłby miec pretensje o umieszczanie w ten sposób ulotek to
    chyba tylko właściciel pojazdu.
    parking nie jest strzezony ale jest "pod opieką" sklepu, nawet jeśli
    ten teren to ich własnośc to wydaje mie się, że zgodnie z warunkami
    zabudowy ma to być miejsce publicznie dostepne. Wątpie aby na takim
    terenie sklep mógł stanowić regulamin korzystania z parkingu.
    natomiast jesli mieliby strzeżony parking to tam z pewnoscią regulamin
    jak najbardziej wskazany.
    Inna sprawa skąd osoba wjeżdżajaca na parking, gdzie nie ma żadnych
    oznaczeń, ze parking jest dla klientów sklepu xyz ma znac taki
    regulamin lub nawet zakładać że jest jakikolwiek regulamin inny niz
    kodeks drogowy?