    From: Mariusz Jedrzejewski <m...@p...com.pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz CD z oprogramowaniem dostepnym w sieci
    Date: Wed, 15 Jan 2003 13:42:16 +0000 (UTC)

    W artykule <01cc01c2bca9$c576b020$a740200a@zm> Marcin Surowiec napisa?(a):

    Moze sie nieprecyzyjnie wyrazilem. Chodzi mi o to, ze jezeli cos jest na
    licencji typu Open Source (czyli np GPL), to autor tego oprogramowania po
    udostepnieniu go nie interesuje sie, co ktos z tym jego oprogramowaniem
    zrobi. Wazne jest, czy dystrybucja bedzie wraz z kodem zrodlowym.
    A nastepny uzytkonik moze sobie te zrodla wziac, zaczac zmieniac program,
    kompilowac go wedle wlasnych potrzeb, sprzedawac w zmienionej postaci, albo
    w niezmienionej, ale zawsze musi byc kod zrodlowy dolaczony do tego
    oprogramowania (nawet tez zmieniony).

    Klasyczne pojecie praw autorskich, popularyzowane przez microsoft nie ma tu
    zadnego zastosowania.
    Prosze, poczytaj na temat Open Source cokolwiek, zanim zaczniesz sie
    spierac...

    Mariusz
    Registered Linux User #206046
    email: m...@p...com.pl.nospam