  • Data: 2003-01-15 16:49:06
    Temat: Re: sprzedaz CD z oprogramowaniem dostepnym w sieci
    Od: Romek <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Jan 2003 13:42:16 +0000 (UTC), Mariusz Jedrzejewski
    <m...@p...com.pl.nospam> napisał(a):

    >Moze sie nieprecyzyjnie wyrazilem. Chodzi mi o to, ze jezeli cos jest na
    >licencji typu Open Source (czyli np GPL), to autor tego oprogramowania po
    >udostepnieniu go nie interesuje sie

    Nie masz racji. Autor interesuje sie naruszeniem licencji.

    , co ktos z tym jego oprogramowaniem
    >zrobi. Wazne jest, czy dystrybucja bedzie wraz z kodem zrodlowym.
    >A nastepny uzytkonik moze sobie te zrodla wziac, zaczac zmieniac program,
    >kompilowac go wedle wlasnych potrzeb, sprzedawac w zmienionej postaci, albo
    >w niezmienionej, ale zawsze musi byc kod zrodlowy dolaczony do tego
    >oprogramowania (nawet tez zmieniony).
    Nie nie zawsze.
    Zgodnei z definicja open source autor ma obowiazek umozliwic
    otrzymanei kodu to nie znaczy,ze kod ma byc rozpowszechniany wraz z
    programem. Np. GPL wprowadza instytucje "oferty" na dostrczenie kodu.
    W sumie to ciekawa instytucja bo to chyba nei oferta w rozuminiu k.c.
    :))

    Pozdrawiam
    Romek