  • Data: 2003-11-25 01:27:37
    Temat: Re: spółka cywilna
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0300.00000f61.3fc2096c@newsgate.onet.pl...
    > Sp. cywilna, długi a sp z.o.o.
    >
    > Witam!
    > Mam pytanie, dosc realne, jest sobie spółka cywilna, są długi,
    niekoniecznie
    > wyroki sądowe, ale być może, że jakis wierzyciel cos juz złożył do sądu.
    > Z drugiej reki wiem, że istnieje mozliwosc przejscia ze sp. cywilnej na
    z.o.o
    > i na tej podstawie przejecie dlugow i majatku sp. cywilnej przez spolkę
    z.o.o.

    > Czy powyzsze jest to mozliwe?

    Owszem - na podst. art. 551 kodeksu spolek handlowych.

    > a jesli tak to czy w tym przypadku za dlugi
    > powstale przez spolke cywilna odpowiada sie jak w spolce cywilnej czyli
    calym
    > majatkiem wspolnikow czy tez te dlugi beda juz dlugami okreslonymi prawem
    > wlasciwym dla sp. z.o.o?

    Za dlugi powstale przed przeksztalceniem dotychczasowi wspolnicy s.c.
    odpowiadaja solidarnie ze spolka przez okres 3 lat - art. 574 ksh. A wiec
    tak latwej ucieczki nie ma.

    Pojawia sie tu jednak pytanie - czy "na dotychczasowych zasadach" w tym
    przypadku oznaczac bedzie tak, jak wspolnicy s.c. czy zgodnie z art. 551 par
    3 zastosowanie bedza tu mialy zasady dot. odpowiedzialnosci wspolnikow sp.
    jawnej ( chodzi oczywiscei o odpowiedzialnosc sunsydiarna_. Ktokolwiek
    slyszal, ktokolwiek wie...

    Depi.