  • Data: 2002-09-17 08:26:27
    Temat: Re: spadkobiorcy ustawowi
    Od: kam <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kesser napisa_(a):
    > Babcia nie dziedziczy z testamentu a podalem do sadu cale drzewo
    > genealogiczne od spadkodawczyni do mnie (z dziecmi i wnukami babci
    > wszystkimi lacznie)

    Jeśli nie dziedziczy z testamentu, a nie wchodzi w grę jakieś
    dziedziczenie ustawowe (np. co do części majątku) to nie musi składać
    oświadczeń o przyjęciu/odrzuceniu spadku. Może sąd będzie chciał ją
    przesłuchać jako świadka - ale możesz wystąpić (albo babcia) o
    przesłuchanie w Szczecinie (ze względu na stan zdrowia).

    > Mam rozumiec ze jak babcia odrzuci spadek to cale nastepne pokolenie bedzie
    > moglo ubiegac sie o spadek pomimo ze to juz tak daleka rodzina
    > spadkodawczyni?

    Przy dziedziczeniu ustawowym - tak.

    KG