  • Data: 2002-09-17 09:09:15
    Temat: Re: spadkobiorcy ustawowi
    Od: kam <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kesser napisa_(a):
    > To kiedy jest dziedziczenie ustawowe a kiedy nie bo juz zglupialem.
    > Jest w testamecie okreslony spadkobiorca ale wiem ze ustawa gwarantuje
    > jakims osobom prawo do czesci majatku po spadkodawcy?

    Dziedziczenie ustawowe jest gdy nie ma testamentu (do całości lub części
    majątku spadkodawcy). Jeżeli taki testament istnieje spadkobiercami są
    wymienione tam osoby - i to one składają oświadczenie o przyjęciu lub
    odzrzuceniu spadku. Spadkobiercom ustawowym przysługuje natomiast
    zachowek - jest to prawo do dochodzenia od spadkobiercy określonej
    kwoty. Nie mają oni natomiast nic do samego spadku. Uczestniczą jednak w
    postępowaniu spadkowym (o nabycie spadku). Ewentualnego zachowku, który
    jest ich prawem ale nie obowiązkiem mogą dochodzić chyba w odrębnym
    postępowaniu (ale tego nie jestem pewien)- o ile jest taka potrzeba, bo
    przecież spadkobierca powinien wypłacić go dobrowolnie

    KG

    KG