    From: "Agnieszka" <a...@z...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    <0...@b...poznan.pl> <koscrd$8cu$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kotd7c$tmr$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kovbqs$43u$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51b3a3ea$0$1247$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <51b44e7f$0$1460$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    Subject: Re: smieciowe hahahaha
    Date: Sun, 9 Jun 2013 13:55:36 +0200

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail a...@z...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > Hmm, z jednej strony pojawiają się głosy ze wszyscy chca płacic mniej i ze
    > teraz bedzie za drogo.
    > Z drugiej kazdy był zadowlony, ze worki odbierała firma i nikt nie wie jak
    > sie z nią rozliczano.
    > To skad wiedziec, czy teraz bedzie dorzej czy taniej...

    Dla ludzi będzie drożej. Ja płaciłam do tej pory niecałe 20 zł. Teraz będę
    płacić prawie 3x więcej jeżeli wszyscy w spółdzielni będą poprawnie sortować
    albo jeszcze więcej jak znajdzie się kilka osób, które stwierdzą, że mają
    sortowanie w nosie. A jakoś nie chce mi się wierzyć, że największym
    problemem finansowym Warszawy było dokładanie do ursynowskich śmieci.

    > Dlaczego nie mają szans?
    > Z tego co wiem, Panstwo dopłaca do pracy niepełnosprawnych, wiec nie wiem,
    > czy nie biorą zasiłków.
    > Zreszta, z całym szacunkiem dla niepelnosprawnych, wplesc ich w dyskusje w
    > ten sposób pokazując zło nowych przepisów...

    Nie mają szans, bo efektywność tych ludzi siłą rzeczy jest inna niż
    efektywność ludzi pełnosprawnych. Zasiłki jedni biorą, inni nie, ale nie o
    to tu chodzi. Chodzi o to, że możliwość zarobienia dla znajomych królika w
    tej nowej ustawie jest dużo ważniejsza niż sortowanie czy kwestie społeczne.

    > Agnieszko, ale przeciez nie chodzi o Ursynów tylko o cała Polskę.
    > Ma byc odzyskiwane o wiele wiecej śmieci niz teraz i koniec.

    I pewnie dlatego w Warszawie miała wygrać spółka, która umie albo spalić
    albo w najlepszym razie kompostować?

    > Cóż, dla mnie sortowanie nigdy nie było kwestią wygody.
    > Sortuję, bo głowa podpowiada mi, ze tak trzeba.

    A wielu ludziom podpowiada, że ktoś z nas właśnie robi wała.

    > Podziwiam. Ja nie mam pojecia czy moi sąsiedzi sortują czy nie.
    > A juz tym bardziej nie wiem, jak robi wiekszosc.

    Wystarczy zauważyć, co i w jakich ilościach ląduje w śmietniku. I że 2 dni
    po przyjeździe śmieciarki praktycznie nie da się wejść do pomieszczenia,
    gdzie stoją kubły. I że jakoś dziwnie nasiliło się to od kwietnia.

    > Może macie lepiej? Cała Polska zmierzy sie z problemem na własnym tyłku, a
    > Warszawka od stycznia będzie bogatsza o wszystkie doświadczenia i uniknie
    > wielu błedów, które bez wątpienia się pojawią.

    Ja się bardzo cieszę, że to nie my będziemy robić za świnki doświadczalne,
    ale nie na tym polega problem z tą ustawą...

    Agnieszka