    From: " angela" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skręt w lewo poza skrzyzowaniem- wypadek - kto winien?
    Date: Wed, 13 Jun 2012 12:42:44 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Czyli w momencie, kiedy ciężarówka zaczęła skręcać, wyprzedzający już
    > "dawno" był obok niej i jechał lewym pasem, a nie dopiero nań wjechał?

    taka jest moja wersja wydarzeń.kierowca ciężarówki mówi coś innego, ze się
    wzięłam nagle. moją prędkośc biegły ustalił na około 90km/h, ciężarowki w
    chwili zderzenia około 20km/h

    > Dlaczego nieprawidłowo? Wyjazd z posesji to nie jest skrzyżowanie, więc
    > wyprzedzać można.

    zgadza sie. masz rację

    > Jeśli ten z ciężarowego udowodni, że miał włączony kierunkowskaz zanim
    > wyprzedzający zaczął wyprzedzać, to winny będzie ten wyprzedzający.
    > Jeśli nie udowodni, a w sytuacji o jaką się powyżej pytałem będzie to
    > właściwie niemożliwe (bo sugerowałoby, że wyprzedzający celowo się
    > władował pod skręcającą ciężarówkę), winny będzie skręcający.

    sytuacja jest jeden na jeden. ja mowię, że nie było kierunkowskazu, on mówi,
    ze był. nie było żadnych dowodów, żadnych świadków potwierdzająccyh moją lub
    jego wersję.