  • Data: 2008-12-29 18:31:18
    Temat: Re: skarga na opinie bieglego
    Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie chodzi mi o prawomocny juz wyrok, tylko o zwrocenie uwagi na - moim
    > zdaniem - karygodna prace "tego" bieglego.

    nie ma chyba drugiej takiej dziedziny w sądownictwie gdzie któraś ze stron
    procesu nie ma pretensji do opinii biegłego
    opinię biegłego sąd może uznać lub nie, wziąśc pod uwagę lub nie i o tym
    decyduje sąd
    natomiast wielokrotnie spotykałem się z zarzutem stawianym biegłemu, że w
    jego opinii czegoś nie uwzględniono
    w takich przypadkach sąd zadaje biegłemu dodatkowe pytania, często nawet
    sugerowane przez strone niezadowoloną
    sąd może też powołać innego biegłego lub przyjąć opinię kilku fachowców
    uznanych w konkretnej sprawie za biegłych
    dlaczego kilku? a bo sa takie sprawy i takie pytania, że jeden sobie nie
    poradzi, za szeroki wachlarz po prostu potrzebnej wiedzy
    ale piszą razem, każdy swój kawałek, sprawdzają zgodność, czasami mocno
    dyskutują zanim podpiszą opinię
    --------
    praca biegłego w Polsce
    jestem już piątą kadencję biegłym
    ciężki, bardzo cięzki kawałek chleba
    przed procesem wszystkie strony przez wiele godzin czy nawet dni siedzą nad
    tym aby pogrążyć opinię, podważyć lub chociaż wzbudzic wątpliwości
    a biegły na sali sądowej na odpowiedź ustna. - uzupełniającą - ma
    kilkanaście sekund
    bardzo ciężko wytłumaczyć stronom procesu, że biegły nie jest ani po ich
    stronie ani po stronie ich przeciwników - po prostu - biegły dostaje pytania
    i w ich zakresie ma się poruszać z odpowiedziami
    stres na sali sądowej bywa wielki, po jednej z rozpraw straciłem
    przytomność, szpital 3 tygodnie
    -----
    wracając do twoich sugestii, chcesz dołożyć biegłemu czy szukasz
    sprawiedliwości?
    SJS