  • Data: 2008-12-30 08:55:20
    Temat: Re: skarga na opinie bieglego
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie ma chyba drugiej takiej dziedziny w sądownictwie gdzie któraś ze stron
    > procesu nie ma pretensji do opinii biegłego
    > opinię biegłego sąd może uznać lub nie, wziąśc pod uwagę lub nie i o tym
    > decyduje sąd

    taaaaaa, biegly dla sadu jest jak lekarstwo na wrzod na dupie jakim jest
    proces. Biegly powie, ze bylo tak, wiec wyrok jest gotowy, uzasadnienie
    opiera sie niemal tylko na opini bieglego i sad ma reszte w dupie.

    > natomiast wielokrotnie spotykałem się z zarzutem stawianym biegłemu, że w
    > jego opinii czegoś nie uwzględniono
    > w takich przypadkach sąd zadaje biegłemu dodatkowe pytania, często nawet
    > sugerowane przez strone niezadowoloną

    to jest zalecane. Jak czegos nie uwzglednil to skladasz wniosek o sluchanie
    bieglego na rozprawie badz uzupelnienie opinii o cos tam.

    > sąd może też powołać innego biegłego lub przyjąć opinię kilku fachowców
    > uznanych w konkretnej sprawie za biegłych
    > dlaczego kilku? a bo sa takie sprawy i takie pytania, że jeden sobie nie
    > poradzi, za szeroki wachlarz po prostu potrzebnej wiedzy
    > ale piszą razem, każdy swój kawałek, sprawdzają zgodność, czasami mocno
    > dyskutują zanim podpiszą opinię

    zanim sad powola kolejnego musza byc do tego przeslanki. Albo zbyt obszerny
    material albo ...

    i w tym miejscu musisz dac te przeslanki czyli powolac sie na jakis material
    coc co da sedziemu do myslenia np. inna opinia nie koniecznie bieglego ale
    np. inzyniera z tej dziedziny

    Tak czy inaczej biegli czesto (nie mowie zawsze) z lekka olewaja sprawe.
    Tworzac sobie dupochron czasami nie sa elastyczni.

    Spotkalem tez paru rzetelnych bieglych przykladajacych sie do swojej pracy.

    >przed procesem wszystkie strony przez wiele godzin czy nawet dni siedzą nad
    >tym aby pogrążyć opinię, podważyć lub chociaż wzbudzic wątpliwości
    >a biegły na sali sądowej na odpowiedź ustna. - uzupełniającą - ma
    >kilkanaście sekund

    to niech biegly z laski swojej napisze to na pismie, na to ma pare
    tygodni./miesiecy. Gdyby praca pisemna byla na poziomie to nie byloby pytan
    i uzupelnien.

    Icek