  • Data: 2021-06-25 13:36:29
    Temat: Re: sedzia pokoju
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Jun 2021 06:50:17 +0200, Shrek wrote:

    > No nie wiem. W polsce (i nie bez powodu) panuje przekonanie, że pierwsza
    > instancja to nie wyrok. Dodatkowa szybka instancja może paradoksalnie
    > przedłużyć postępowania. Zaraz dojdziemy do 4 - sędzia pokoju, rejon,
    > okręgówka, kasacja...

    Juz mamy. Nakazowy nie/wyrok ..

    > Mam lepszy pomysł - rok do prawomocnego wyroku a jak nie to
    > odszkodowanie od skarbu państwa - wypłacane ze środków ministerstwa
    > sprawiedliwości (tak wiem - rząd nie ma własnych pieniędzy).

    Ale w jakiej sprawie to odszkodowanie?
    No i czy z winy sedziow/MS to opoznienie?
    Swiadek sie nie stawia, adwokat zachorowal, sedzia lezy pod
    respiratorem, albo czeka na dodatkowa opinie bieglego ..
    a jak oskarzony chcialby zweryfikowac dowody, to ile czasu mu dac?

    Kiedys Ziobro wprowadzil sady 24h.
    Dziala to jeszcze, nie dziala? Cos nie slysze, aby pomysl wrocil, czy
    byl rozwijany :-)

    Jedna zalete mial - pijany kierowca spowodowal wypadek, to w 24h byl
    wyrok. Teraz zajmie to pare miesiecy ... a na odszkodowanie trzeba
    czekac jeszcze dluzej.

    Tylko ... czy aby na pewno ten wyrok byl sprawiedliwy/rzetelny ...

    J.