    From: Rafał Święch <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sad depozytowy nie chce wyplacic spadkobiercom
    Date: Fri, 17 Feb 2006 01:43:41 +0100

    Dnia Fri, 17 Feb 2006 01:19:58 +0100, Tiger napisał(a):

    > X jest spadkodawca, ktory juz nie zyl w chwili wyciagniecia przez Y
    > pieniedzy z banku na podstawie upowaznienia. Y byl osoba skladajaca depozyt
    > po interwencji prokuratury, ktora z nieznanych mi przyczyn nie wszczela
    > przeciwko niemu zadnej procedury karnej. Faktem jest, ze ukradzione
    > pieniadze Y zlozyl do depozytu sadowego, potwierdzajac ze jest to czesc masy
    > spadkowej po X, nalezna przyszlym spadkobiercom.

    > Jest stwierdzenie nabycia spadku, sa spadkobiercy, w wyroku o nabyciu spadku
    > jest wpisany ten depozyt. Sad Depozytowy nie chce go wyplacic.

> [...]

    Jeżeli ma Pan postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, depozyt jest
    wymieniony w orzeczeniu jako część majątku spadkowego, którego Pan jest
    jednym ze spadkobierców, wówczas nie powinno być problemów. Do wniosku o
    wydanie depozytu należy załączyć omawiane orzeczenie i zaznaczyć, iż
    spadkobierca ma prawa domagać się rzeczy na podstawie postanowienia o
    stwierdzenie nabycia spadku. Sąd powinien te pieniądze wydać.