  • Data: 2006-02-17 00:19:58
    Temat: Re: sad depozytowy nie chce wyplacic spadkobiercom
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Musi to udowodnić, jest to potrzebne do tego, by wiedzieć do kogo można
    > wysunąć ewentualne roszczenia, zatem należy ustalić do kogo spadku
    > "teoretycznie" wchodzi dana rzecz (prawo majątkowe), by móc to podważyć.
    > Trochę to dziwne, ale pamiętaj o domniemaniach z K.c. Domniemuje się, że
    > posiadacz samoistny (X nim był w chwili oddania pieniędzy w depozyt) jest
    > właścicielem, trzeba to obalić.

    X jest spadkodawca, ktory juz nie zyl w chwili wyciagniecia przez Y
    pieniedzy z banku na podstawie upowaznienia. Y byl osoba skladajaca depozyt
    po interwencji prokuratury, ktora z nieznanych mi przyczyn nie wszczela
    przeciwko niemu zadnej procedury karnej. Faktem jest, ze ukradzione
    pieniadze Y zlozyl do depozytu sadowego, potwierdzajac ze jest to czesc masy
    spadkowej po X, nalezna przyszlym spadkobiercom.

    > Dodam jeszcze, że praw do rzeczy wchodzących w skład spadku można
    > dochodzić
    > jedynie na podstawie postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku (istnieje
    > przepis ktory tak stanowim napewno go znajdziesz:)). Jeżeli zatem będziemy
    > mieli stwierdzenie nabycia spadku i orzeczenie, iż dana rzecz, wchodzi w
    > skład tego konkretnego spadku, wówczas wypłacą nam pieniądze z depozytu
    > sądowego.

    Jest stwierdzenie nabycia spadku, sa spadkobiercy, w wyroku o nabyciu spadku
    jest wpisany ten depozyt. Sad Depozytowy nie chce go wyplacic.

    > Tak, to prawda, jeśli tylko spadkobiercy istnieją, w innym wypadku należy
    > ustanowić kuratora spadku. To rozwiązanie jest dobre. Nie chodzi nam o
    > rzeczy oznaczone co do tożsamości. Zapędziłem się trochę z tym co pisałem,
    > gdyż nie zwróciłem uwagi na to co jest przedmiotem depozytu. W wypadku,
    > gdy
    > chodzi o pieniądze, najlepiej jest wystąpić z powództwem o zapłate.

    W poscie z godziny 22:32 jest moje pismo do Sadu Depozytowego, jezeli
    moglbys odniesc sie do jego tresci, bylbym wdzieczny. Zrozumiesz tez pelen
    obraz sytuacji.

    Pozdrawiam,

    Tiger