  • Data: 2006-02-11 18:30:25
    Temat: Re: rezygnacja z członkostwa w organizacji religijnej
    Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

    news:dskrj9$cpc$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak czy inaczej musiał byś wykazać, że poniosłeś jakąś szkodę z tytułu
    > ochrzczenia Cię. Nie przychodzi mi tu nic do głowy, ale może Ty masz
    > jakiś pomysł, skoro taką straszną tragedię z tego czynisz.

    Jaką szkodę ponosi się w wyniku ochrzczenia? Chociażby przymusowy udział w
    religijnej indoktrynacji podczas tzw. "lekcji" religii.

    > To samostanowienie jest ograniczane w wielu przypadkach, a ochrzczenie
    > noworodka - które dla osoby niewierzącej w zasadzie pozostaje pustym
    > gestem - jest bodaj najmniej dolegliwym ograniczeniem z mi znanych.

    Biorąc pod uwagę, że ochrzczenie skutkuje potem praniem mózgu, to nie jest
    to takie mało dolegliwe. Wojsko to ledwo parę miesięcy wyrwanych z życia - a
    przy tym często przynoszących jakąś korzyść; nauka w szkole - tylko dla
    takich jak ty może być szkodliwa (bo wg was więcej czasu powinno się spędzać
    w kościele, a szkoła w tym przeszkadza). Tymczasem nauka religii - poza
    otumanieniem - nie daje nic.