  • Data: 2007-05-22 07:54:24
    Temat: Re: pytanko o polonizacje oprogramowania
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Zbyszek napisał(a):

    > Tłumaczenie jest zakazane. Chyba, że masz zgodę autora.
    > Jeśli chcesz być w 100% bezpieczny to weź się za tłumaczenie Linuksa.
    > Wysyłasz polskie tłumaczenie do autora programu, on je wbudowuje do kolejnej
    > paczki z nową wersją programu i publikuje. I jesteś bezpieczny bo jak autor
    > wbudował tłumaczenie w program to automatycznie je zaakceptował.
    > Na podobnej zasadzie działają polskie grupy łumaczy Linuksa. Mają zgodę od
    > autorów na tłumaczenie Linuksa i wtedy wysyłasz tekst do polskiej grupy,
    > oni to przeglądają i gromadzą aby wysłać jak jedną dużą paczkę do autorów.

    Wcale nie muszę mieć odrębnej zgody na tłumaczenie "Linuksa" - zakładam
    że masz na myśli programów rozprowadzanych na licencji GPL. Zgoda taka
    jest wpisana w treść licencji GPL. W takim wypadku mam pełne prawo - bez
    dodatkowego kontaktowania się z autorem - dokonać dowolnych zmian,
    zarówno w kodzie programów jak i w warstwie prezentacyjnej interfejsu.
    Zmiany te są ograniczone wyłącznie do: zachowania informacji o
    pierwotnym autorze (o ile taka informacja występuje w warstwie
    prezentacji) oraz o udostępnieniu swojej pracy na takiej samej licencji
    jak oryginalny program, czyli na GPL.

    pozdr

    Radek