  • Data: 2003-10-19 18:41:18
    Temat: Re: pytanie o podzial spadku - TRUDNA SPRAWA
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Oct 2003 19:19:42 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Jesli od smierci osoby, na skutek smierci kt?rej Tw?j ojciec wszedl w
    >posiadanie 1/10 budynku minelo 6 miesiecy, to nie moze on odrzucic spadku.

    Doprecyzuje. Jest on spadkobiorca majatku (wraz z swoja siostra)
    w spadku po swoim ojcu(ten mial 1/5), ktory zginal w czasie wojny.
    Jego ojciec a moj dziadek jest spadkobiorca po swoim ojcu, moim
    pradziadzie. Moj pradziad wraz z malzonka sa ostatnimi wlascicielami.
    Majatek nie byl nigdy dzielony sadownie.
    Czyli mowisz, ze moj ojciec nie moze zrzec sie majatku. Dostanie
    polecony z wyrokiem sadownym, iz jest wlascicielem 1/10 spadku
    nawet jesli by sie bronil rekami i nogami. ;-)

    Czy w tych moich doprecyzowanych okolicznosciach to jest
    absolutnie pewne?

    >Po prostu z uplywem tego terminu przyjal go. Ale do swojej smierci ze
    >swoim majatkiem moze zrobic, co zechce - w szczeg?lnosci darowac go
    >kuzynce.

    Chyba rozumiem. Musi sporzadzic akt darowizny i kuzynka zaplaci
    podatek od darowizny. (lub oczywiscie moze sporzadzic testament)

    PS. Mam jeszcze 1 pytanie, sadzimy, ze nie uda sie dotrzec do
    wszystkich 10 spadkobiorcow - w szczegolnosci, ze czesc z nich
    podliczamy wirtualnie, gdyz nie zyja i sadzimy odbedzie sie szukanie
    ich dzieci. Gdy czesci nie uda sie odnalezc (po wyczerpaniu wszystkich
    srodkow, lacznie z ogloszeniem prasowym), to co sie stanie z
    ta czescia majatku, ktora na rozprawie nie mozna przyznac nikomu
    konkretnie. Piecze nad nim wezmie panstwo, czy zostanie rozdzielony
    wsrod reszty, jakies terminy przedawnienia?