    From: "RW" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie ..
    Date: Mon, 5 Jan 2004 18:13:07 +0100

    "Andrzej_K."
    > Na "Google" jest. Po prostu musisz się zmusić do
    > wysiłku intelektualego i wpisać w wyszukiwarkę
    > słowo "zachowek".

    No nie zartuj. Jeszcze nie widzialem rozprawy, gdzie zamiast kodeksu
    cywilnego przytaczano by teksty z google. Chodzilo mi o konkretny artykul
    KC.

    Jak sobie przegladam Google to znajduje np. cos takiego:
    ":Zachowek jest to uprawnienie do żądania określonego świadczenia
    pieniężnego *od spadkobierców* . Ma on na celu ochronę interesów najbliższej
    rodziny spadkodawcy w sytuacji, jeśliby spadkodawca powołał do całości
    spadku osobę nie należącą do tej rodziny. "

    No wlasnie, ale ktory artykul kodeksu cywilnego mowi, ze prawo zadania
    zachowku przysluguje tylko wtedy gdy spadkobierca NIE NALEZY DO RODZINY?

    I jeszcze drobnostka:
    Z sali rozpraw (sprawa spadkowa) chce usunac osobe towarzyszaca uczestnikowi
    sprawy spadkowej.
    Ta osoba nie dostaje wezwan a jednak przychodzi na rozprawy. Sprawa dotyczy
    majatku mojej rodziny i nie mam ochoty, aby obce osoby sie temu
    przysluchiwaly.Czy wystarczy do usuniecia jej, ze powolam sie na art 153KPC
    § 2 w odniesieniu do Art. 152?