  • Data: 2010-04-22 08:35:23
    Temat: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Nie ma, chyba żeby była sztucznie wymuszona. Jako klient nie zaglądam na
    > świstaka, bo po co? Na Allegro są lepsze oferty. Sprzedawcy zaś nie
    > wystawiają na świstaku, bo tam nie ma klientów.
    >
    > Jednym słowem, trzy serwisy po 33% oznaczały by konieczność obsługi
    > przez sprzedawcę trzech oddzielnych platform, więc dawały by trzy razy
    > więcej roboty. Do tego co z tymi sprzedawcami, co mają 1 sztukę towaru?
    >
    > Klient zaś musiałby zaglądać na 3 niezależne platformy i ręcznie
    > porównywać oferty.

    Na innym serwisie mogę mieć lepsze ceny i zaglądną tam klienci szukający
    najtaniej, na allegro ze względu na jego koszty nie mogę mieć takich cen
    więc tu zaglądną klienci chcący więcej i wygodniej.

    Problem nie w przewadze jednego ale wykorzystywaniu pozycji rynkowej, a
    tym powinien się zajmować urząd do tego powołany.

    Przecież tak samo jest z intelem i amd, microsoftem i linuxem, goglem i
    innymi - i tam jakoś potrafią karać za praktyki monopolistyczne i
    przymuszać do określonych zachowań dominujące firmy.