  • Data: 2010-04-22 08:04:10
    Temat: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Nie masz pojęcia jak działa PzA. Nic nie wpisuję. Klikam ,,Zapłać'' i
    > tyle. Nie muszę przeklejać wszystkich danych i generować ręcznie przelewów.

    Z tym się zgodzę, że nie trzeba przeklejac i z tego względu jest łatwiej.

    > Ale wiesz, że już zapłaciłem i że możesz spokojnie towar pakować i
    > wysyłać, bo dojdzie we wtorek. Bez PzA czekałeś do wtorku albo dłużej,
    > bo mi się nie chciało walczyć z przelewami.

    Niestety, nie mogę pakować bo do paczki wkładam paragon albo rachunek, a
    tego nie wystawiam dopóki nie mam pieniędzy na koncie.

    > Jak sprzedawca złośliwy, to opóźnia przesyłki. Jak normalny, to
    > przyspiesza, bo od razu wie, że wpłata poszła i czekanie 3 dni aż
    > faktycznie dojdzie na konto nic nie zmienia. I tak przez te 3 dni nie
    > masz kasy,a towar chomikujesz w magazynie, co tylko koszty podnosi, a
    > nie zmniejsza.

    Gdyby nie obowiązek kasy fiskalnej to bys miał rację, a tak to niestety
    nie będę fiskalizował prawdopodobnej przyszłej transakcji, a dopiero
    rzeczywistą zapłatę i wydanie towaru. Nie ma tu żadnej złośliwości tylko
    pełna uczciwość i zgodność z przepisami

    > No cóż, są sprzedawcy i ,,sprzedawcy''. Myślę, że powinniście się
    > zjednoczyć i pisać na aukcjach na samej górze ,,Jestem nadęty i obrażony
    > i towar wyślę dopiero jak mi się zachce, bo nie lubię PzA''. I ludzie
    > będą wiedzieli kogo unikać.

    Nie mogę tak napisać bo allegro zabrania tego w regulaminie.
    O mojej jakości sprzedawcy świadczy w tej chwili 1300 pozytywów, jeden
    neutral i zero negatywów, nie musze się dowartościowywać poprzez pza
    (a na poprzednim koncie było parenaście tysięcy pozytywów przy jakiś 3
    negatywach).
    Po drugie nie wysyłam towaru jak mi się "zachce" ale jak uzyskam zapłatę.

    > Ja widzę. Nieraz kończyłem aukcje wieczorem, nie chciało mi się robić
    > zabawy w przelewanie, więc płaciłem za kilka dni, jak w końcu mnie
    > motywował upływający termin. A teraz jak mam kliknąć w ZAPŁAĆ, to to
    > robię od razu.

    i dlatego już pisałem że dla Ciebie ta opcja jest bardzo dobra, i ja
    jako sprzedający też nie zamierzam jej wyłączać (nawet jak nie będzie
    przymusowa), ale oczekuję uczciwego poinformowania sprzedających o
    możliwości normalnego przelewu (zauwaz że jakoś przy płatności prozwizji
    allego jest możliwy mtransfer i inne, więc da się bez pośredników zrobić
    bezpośredni przelew bez kopiowania danych, ale to nie leży w interesie
    allegro), brak przymusu w tym względzie, umieszczanie informacji od
    sprzedającego na pierwszym miejscu, niezabraniania pisania o pza na
    swoich aukcjach

    > Ale liczysz się z tym, że ktoś kupi dopiero za 14 dni, a nie od razu.

    oczywiście że sie liczę, bo jest jednak wielu którzy czekają do
    ostatniego dnia z takim zakupem, ale nie ma to związku z metodą zapłaty

    > zwłoka w
    >
    > No i dla mnie OK. bo jak trafiam aukcje z zablokowanym PzA to się
    > wkurzam i piszę do sprzedawcy, że to ostatni raz u niego kupuję.
    >
    > Swoją szosą: Jakie przymusowe, skoro co jakiś czas trafiam na brak
    > takiej opcji?

    brak takiej opcji jest możliwy tylko w jednym przypadku, sprzedający
    oficjalnie w ustawieniach aukcji umożliwia tylko odbiór osobisty i nie
    zezwala na żadne przedpłaty, a w treści aukcji umieszcza inne sposoby
    zapłaty i wysyłki