  • Data: 2010-04-22 07:21:56
    Temat: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-22 09:07, cyklista pisze:
    > to że ty miałeś problem z wpisaniem numeru konta sprzedawcy zamiast
    > allegro to jestes wyjątkiem a nie regułą.

    Nie masz pojęcia jak działa PzA. Nic nie wpisuję. Klikam ,,Zapłać'' i
    tyle. Nie muszę przeklejać wszystkich danych i generować ręcznie przelewów.

    > mam cynk że dałeś pieniądze pośrednikowi, a pieniądze trafią na moje
    > konto najwcześniej w poniedziałek ostatnią sesją a w 90% przypadków jest
    > to wtorek albo środa

    Ale wiesz, że już zapłaciłem i że możesz spokojnie towar pakować i
    wysyłać, bo dojdzie we wtorek. Bez PzA czekałeś do wtorku albo dłużej,
    bo mi się nie chciało walczyć z przelewami.

    > z tego względu zadowolony, ale z powodu opóźnienia wysyłki o 3 dni już
    > nie jest taki zadowolony

    Jak sprzedawca złośliwy, to opóźnia przesyłki. Jak normalny, to
    przyspiesza, bo od razu wie, że wpłata poszła i czekanie 3 dni aż
    faktycznie dojdzie na konto nic nie zmienia. I tak przez te 3 dni nie
    masz kasy,a towar chomikujesz w magazynie, co tylko koszty podnosi, a
    nie zmniejsza.

    > natychmiastowe informacje o przekazaniu pieniędzy pośrednikowi (dawniej
    > tez ludzie potrafili napisać że już zrobili przelew a nawet wysłać pdf z
    > potwierdzeniem),

    No to powodzenia w ufaniu takim pdfom albo napisaniu, że zrobiłem
    przelew. Dostałeś narzędzie powiadamiające i jeszcze narzekasz, bo za
    niemca też się dało, tylko skomplikowaniej... Eh...

    > i tak dopiero jak kasa jest na moim koncie (a nie
    > jakiegoś pośrednika) nastepuje wydanie towaru

    No cóż, są sprzedawcy i ,,sprzedawcy''. Myślę, że powinniście się
    zjednoczyć i pisać na aukcjach na samej górze ,,Jestem nadęty i obrażony
    i towar wyślę dopiero jak mi się zachce, bo nie lubię PzA''. I ludzie
    będą wiedzieli kogo unikać.

    > nie widzę tutaj żadnej zachęty

    Ja widzę. Nieraz kończyłem aukcje wieczorem, nie chciało mi się robić
    zabawy w przelewanie, więc płaciłem za kilka dni, jak w końcu mnie
    motywował upływający termin. A teraz jak mam kliknąć w ZAPŁAĆ, to to
    robię od razu.

    > w przypadkach licytacji to masz rację, ale większość sprzedawców to kup
    > teraz i nie ma znaczenia na ile wystawiona została aukcja,

    Ale liczysz się z tym, że ktoś kupi dopiero za 14 dni, a nie od razu.

    zwłoka w
    > kontakcie może być dokładnie taka sama, a pieniądze i tak są min 2 dni
    > później, w twoim przypadku przyśpieszyło płacenia i chwała za to PZA,
    > ale przecież wątek nie jest o tym że to przeszkadza ale o tym że jest to
    > przymusowe, a nie opcja dobrowolna której powszechność ureguluje rynek

    No i dla mnie OK. bo jak trafiam aukcje z zablokowanym PzA to się
    wkurzam i piszę do sprzedawcy, że to ostatni raz u niego kupuję.

    Swoją szosą: Jakie przymusowe, skoro co jakiś czas trafiam na brak
    takiej opcji?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek