    Date: Thu, 22 Apr 2010 09:07:20 +0200
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Skup się.... Jak zrobię Ci przelew na Twoje konto w piątek wieczorem, to
    > dojdzie do ciebie koło poniedziałku popołudnia. Do tego komplikacje przy
    > innych płatnościach niż PzA powodują, że nieraz płaciłem dobre kilka dni
    > później. Przy PzA klikam od razu. Więc realne opóźnienie przy starej
    > metodzie mogło wynosić i ponad tydzień.

    Nie uprawiaj takiej demagogi, opóźnienie przelewu jest takie same dla
    jednego i drugiego przypadku, (a jak weźmiesz pod uwagę że np. mi PZA z
    allegro wpływają zawsze ostatnią sesją o 16.00 to dodaj 1 dzień do
    czasu, a od klientów jednak w 88% mam na koncie przed 14.00 i mogę w ten
    sam dzień towar wysłać)

    to że ty miałeś problem z wpisaniem numeru konta sprzedawcy zamiast
    allegro to jestes wyjątkiem a nie regułą.

    > Jak zrobię ci przelew na PzA to masz od razu w piątek cynk i możesz w
    > sobotę pakować towary. A jak sobie przelejesz na swoje konto to też
    > będziesz miał np. w poniedziałek.

    mam cynk że dałeś pieniądze pośrednikowi, a pieniądze trafią na moje
    konto najwcześniej w poniedziałek ostatnią sesją a w 90% przypadków jest
    to wtorek albo środa

    > Więc masz dzięki PzA:
    >
    > a) Zadowolny klient, który nie musi się wyginać z innymi płatnościami
    z tego względu zadowolony, ale z powodu opóźnienia wysyłki o 3 dni już
    nie jest taki zadowolony

    > b) Natychmiastowe informacje o płatności, a nie dopiero jak kasa dojdzie
    > na konto

    natychmiastowe informacje o przekazaniu pieniędzy pośrednikowi (dawniej
    tez ludzie potrafili napisać że już zrobili przelew a nawet wysłać pdf z
    potwierdzeniem), i tak dopiero jak kasa jest na moim koncie (a nie
    jakiegoś pośrednika) nastepuje wydanie towaru

    > c) zachętę dla klientów do szybkiego płacenia

    nie widzę tutaj żadnej zachęty

    > Jak się coś wystawia do sprzedaży na 2 tygodnie, liczy z regulaminem
    > pozwalającym nawet na 7 dniową zwłokę w KONTAKCIE (a dopiero po
    > kontakcie przelew), to nie można nagle marudzić, że pieniądze nie są w
    > pół sekundy na Twoim koncie. W moim przypadku PzA to raczej
    > przyśpieszyło moje płacenie, więc ja to widzę odwrotnie.

    w przypadkach licytacji to masz rację, ale większość sprzedawców to kup
    teraz i nie ma znaczenia na ile wystawiona została aukcja, zwłoka w
    kontakcie może być dokładnie taka sama, a pieniądze i tak są min 2 dni
    później, w twoim przypadku przyśpieszyło płacenia i chwała za to PZA,
    ale przecież wątek nie jest o tym że to przeszkadza ale o tym że jest to
    przymusowe, a nie opcja dobrowolna której powszechność ureguluje rynek