    Subject: Re: przeszukanie w kurii
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 25 Jun 2019 23:48:54 +0200

    W dniu 25.06.2019 o 23:23, J.F. pisze:

    > A Art 1 ? Polska i KK są niezależne i autonomiczne w swoich
    > dziedzinach ... wiec co to za wydawanie nakazow w sprawie akt
    > koscielnych ?

    Takie postanowienie ani nie narusza niezależności Kościoła, ani
    autonomiczności. Przecież nikt nie podważa podjętej w tym postępowaniu
    decyzji. Chcemy jedynie poznać ustalenia Kościoła, które w ocenie organu
    procesowego mogą byc pomocne. Czy uważasz, że ta ocena jest niedorzeczna
    sama w sobie?

    > A Art 5 ? KK ma zapewnione wykonywanie jurysdykcji na podstawie prawa
    > kanonicznego ... to teraz sprawdzic, komu mozna udzielic dostepu do
    > akt :-)

    No ja trochę inaczej rozumiem ten przepis. Państwo nie ma prawa się
    wtrącać w decyzje kościoła w sprawie zarządu jego sprawami. Czyli
    powiedzmy wydalony ze stanu kapłańskiego nie może iść do sądu cywilnego
    z pozwem o naruszenie dóbr osobistych. Ale nie bardzo widzę tu zakaz
    uzyskania dostępu do akt.