  • Data: 2019-06-26 23:06:25
    Temat: Re: przeszukanie w kurii
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.06.2019 o 06:30, J.F. pisze:

    > Chodzi o sam fakt - nakaz prokuratora jakby narusza autonomie i
    > niezależność.

    Jest to Twoja opinia, czy dysponujesz jakimś stanowiskiem na poparcie.
    Przeszukania na plebaniach, to nie jest jakaś "kosmiczna technologia".
    Fakt, ze neizbyt częste, ale weź pod uwagę, ze mimo wszystko wśród
    księży niewielu jest bandytów :-)

    > Nie zakaz, a prawo.
    > Jest w prawie kanonicznym okreslone "dostep do akt maja: ...." ?
    > Chyba jest.
    >
    > A wtedy nie jest pan uprawniony do otrzymania akt panie prokuratorze.
    > No chyba ze w prawie kanonicznym dopuszczono organy panstwa, albo jest
    > formulka "biskup moze udzielic dostepu innym osobom, w tym swieckim".

    Prawo kanoniczne znajdziesz tu: https://tiny.pl/tcn6h . Znalazłem zakaz
    (kan. 1475), ale tylko w trakcie procesu. Poszukaj, może znajdziesz, ale
    moim zdaniem nie ma.