    From: "Albercik" <B...@k...chip.pl_SPAMU!!!>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekroczenie prędkości i procedura zatrzymania
    Date: Thu, 5 Sep 2002 09:47:03 +0200

    > jechałem sobie spokojnie 60km/h, przy wyjeździe z miasta (jeszcze na
    terenie
    > zabudowanym - na którym zabudowań już nie było...) zaząłem przyspieszać
    > czy takie szczegóły jak ukrycie radiowozu, nieprzedstawienie się (mam
    > świadka), rozmowa w 4 oczy i niepoprawne (bez punktów) wypisanie oraz
    > zaproponowanie wręczneia flaszki a na koniec niepoinformowanie o
    możliwości
    > nieprzyjęcia mandatu mogą stanowić podstawę do odwołania?

    Do odwolania od czego? Przeciez to ze nie przedstawil sie i ukryli samochod
    aby go nie bylo widac z daleka (a widac z bliska - wiec ogolnie widac i masz
    obowiazek sie zatrzymac), oraz te inne drobne sprawy o ktorych piszesz (byc
    moze z ta flaszka policjant chcial byc dowcipny i rozladowac troszke
    napiecie) nie zmienia wcale faktu ze jednak tą prędkośc przekroczyles i
    zgodnie z prawem zostales za to ukarany, prawda?

    Ja kiedys mialem podobna sprawe, siedzialem sobie z panienka na skwerku
    wieczorem - kolo 23. Podeszlo 2 gliniarzy i ze mam pokazac dokumenty. A ja
    ze oni sie musza najpierw przedstawic. I tak sie sprzeczalismy (nie chcialem
    pokazac dokumentow, az oni nie zrobia tego pierwsi) w koncu wezwali suke i
    zawiezli mnie na komende. W koncu podalem im dane, i powiedzieli ze pojdzie
    wnisek na kolegium ze odmawialem ich podania.
    Jak sie bronilem ze oni sie nie przedstawili (odwolalem sie od decyzji
    kolegium i sprawa poszla do sadu) to sedzina powiedziala, ze tak naprawde to
    w tej sprawie nie ma znaczenia, bo wazny jest sam fakt tego ze ja sie nie
    przedstawilem, a to ze oni, to moge jakies pismo do komendanta i dostana
    nagane czy cos podobnego.

    Wiec niestety - pewne sprawy trzeba rozdzielac.

    Pozdrawiam
    Albercik