  • Data: 2002-09-05 09:36:21
    Temat: Re: przekroczenie prędkości i procedura zatrzymania
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "
    > :(
    > Policja ma obowiazek (oczywiscie jesli jest sie bez swiadkow jest kiepsko)
    > sie wylegitymowac na zadanie (

    możesz podać przepis?
    bo ja znalazłem taki:
    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 17 września 1990 r.
    w sprawie trybu legitymowania, zatrzymywania [ble,ble]
    § 2. Policjanci, przystępując do czynności służbowych określonych w § 1, są
    obowiązani:
    1) podać stopień, imię i nazwisko; policjanci nie umundurowani okazują ponadto
    legitymację służbową w taki sposób, aby
    zainteresowany miał możliwość odczytać i zanotować nazwisko policjanta i nazwę
    organu, który wydał legitymację,
    2) podać podstawę prawną oraz przyczynę podjęcia czynności służbowej

    natomiast , istotnie, umundurowany policjant
    przystępujący do kontroli zatrzymanego pojazdu
    zobowiązany jest okazać na żądanie legitymację
    (Rozp. MSWIA w srawie kontroli ruchu drog. z 25 05 99)

    w sumie dziwne to.

    choć niedawno oglądałem film (Konwickiego) sprzed
    30lat, na którym milicjant pokazuje na żadanie legitymację
    bez specjalnych oporów:)