  • Data: 2002-09-05 03:59:55
    Temat: przekroczenie prędkości i procedura zatrzymania
    Od: "Indalo" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    jechałem sobie spokojnie 60km/h, przy wyjeździe z miasta (jeszcze na terenie
    zabudowanym - na którym zabudowań już nie było...) zaząłem przyspieszać

    oczywiście z krzaków wyłonił się pan st. sierżant i pokazał mi lizak, potem
    zaś radar z odczytem 81km/h, radiowóz był tak schowany za drzewem, że było
    go widac dopiero jak podjechało się na 10m

    nie przedstawił się, powiedział tylko że to kontrola prędkości, wziął moje
    dokumenty i zaprosił mnie za rdiowóz, w tym czasie drugi funkcjonariusz
    dyskretnie zmył sie żeby nie by świadkeim rozmowy, cały czas zwracał się do
    mnie 'panie Marcinie'

    spytał czy mam już punkty, oczywiście nie mam (łapówek też nie proponowałem
    nigdy), od razu sięgnął po bloczek i bez większych ceregieli zaczął pisać
    mandat (w notatniczku który wyjął pięknie błyszczało nowe 100zł)

    na moją desperacką uwagę, że włąśnie mi daje prezent na urodziny, spojrzał
    jeszcze raz w prawo jazdy i powiedział - trzeba było przyjść od razu z
    flaszką to inaczej byśmy porozmawiali.

    pisząc mandat (nowy bloczek) w końcu nie wpisał punktów, a na widok mojego
    podpisu stwierdził - "miał być czytelny", opwiedziałem "taki mam charakter
    pisma"

    czy takie szczegóły jak ukrycie radiowozu, nieprzedstawienie się (mam
    świadka), rozmowa w 4 oczy i niepoprawne (bez punktów) wypisanie oraz
    zaproponowanie wręczneia flaszki a na koniec niepoinformowanie o możliwości
    nieprzyjęcia mandatu mogą stanowić podstawę do odwołania?

    gdzie takie odwołanie można złożyć? (zatrzymano mnie poza moim województwem)

    pozdrawiam

    Marcin