    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przeklinanie w miejscu publicznym
    Date: Wed, 5 Feb 2003 14:08:32 +0100

    > Nie zgadzam się. Przez brak precyzji w niektórych ustawach później ciągną
    > się
    > absurdalne procesy.

    Napisalem, ze "NIE WSZYSTKO". To nie znaczy, ze NIC nie powinno
    sie definiowac. Prawo nie moze byc za sztywne, aby jako tako nadazalo
    za zmieniajaca sie rzeczywistoscia.

    > powszechnym
    >
    > no więc właśnie, Twoje odczucie, a prawo chyba na odczuciach nie polega

    Dobra, to w jaki sposob okreslasz, ze jakies slowo jest nieprzyzwoite
    a inne nie? W pewien sposob "odczuwasz" to. Dzieki wychowaniu, obyciu
    w spoleczenstwie itp wyrabia sie w tobie jakas wrazliwosc na te sprawy,
    dzieki tej wrazliwosci mozesz "odczuwac".

    Prawo nie polega na odczuciach? Prawo moze nie, ale czesto subiektywne
    odczucia danej osoby moga prowadzic do pewnych prawnych rozstrzygniec.
    A zadoscuczynienia za "straty moralne" ? Czy takie straty nie sa
    konsekwencja
    negatywnych odzczuc, przezyc itp?

    Oczywiscie zgadzam sie, ze odczucie pojedynczej osoby nie moze prowadzic
    do uznania, ze dane slowo jest nieprzyzwoite, mozna powolac bieglego itp.

    KOnrad