  • Data: 2003-02-05 13:39:34
    Temat: Re: przeklinanie w miejscu publicznym
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Napisalem, ze "NIE WSZYSTKO". To nie znaczy, ze NIC nie powinno
    > sie definiowac. Prawo nie moze byc za sztywne, aby jako tako nadazalo
    > za zmieniajaca sie rzeczywistoscia.

    Źle mnie zrozumiałeś, nie taki wniosek wyciągnąłem z Twojej wypowiedzi.

    > Dobra, to w jaki sposob okreslasz, ze jakies slowo jest nieprzyzwoite
    > a inne nie? W pewien sposob "odczuwasz" to. Dzieki wychowaniu, obyciu
    > w spoleczenstwie itp wyrabia sie w tobie jakas wrazliwosc na te sprawy,
    > dzieki tej wrazliwosci mozesz "odczuwac".

    Tak tu się zgadzam.
    Z tym że jeżeli wprowadza się kary za posługiwanie
    się niewyszukanym słownictwem, to akurat tutaj uważam że należy to
    sprecyzować.
    Twórcami są tu ludzie, więc niech autorzy wprowadzająć to w życie
    jednocześnie dołączom listę słów które uznajemy za wulgarne.
    Poprostu uważam że tam gdzie nie ma większych problemów z zdefiniowaniem
    czegoś, powinno się to zrobić, nie twierdzę że wszędzie jest to takie
    proste.

    > Prawo nie polega na odczuciach? Prawo moze nie, ale czesto subiektywne
    > odczucia danej osoby moga prowadzic do pewnych prawnych rozstrzygniec.
    > A zadoscuczynienia za "straty moralne" ? Czy takie straty nie sa
    > konsekwencja
    > negatywnych odzczuc, przezyc itp?

    Tak to prawda, ale tu akurat sam przyznasz ciężko stworzyć jednolitą
    definicję strat moralnych,
    i tu trzeba oprzeć się na odczuciach.
    Tego co powiedziałem nie uogólniłem, to się tyczyło tego jednego przypadku.

    Pozdrawiam

    Darek